16/10/07

Tornem a 80km/h


Després d’uns mesos sense escriure, masses, tornem a 80km/h.

No està gens malament, dues entrades sobre el tema en un bloc que no té gaire activitat.

El tema em fascina. Avui ha estat el RACC. “El RAC proposa una regulació variable del límit de la velocitat”.Tornem amb els 80km/h A més entre d’altres coses el RACC ens comenta que la Conselleria de Medi Ambient i Habitatge no sap sumar (“els càlculs en que es basa la proposta són incorrectes”) i “que el problema no és la velocitat sinó la congestió”.

Finalment el RACC ens recorda la seva preocupació per el medi ambient i la mobilitat sostenible (Real Automòbil Club de Catalunya???).

Si parlem sobre les dades primer cal precisar que si bé el RACC parla que la mesura afecta 77 km de vies ràpides dels accessos a Barcelona, el pla afecta realment 61 km.

Totes les mesures alternatives que proposa el RACC ja estan incorporades en les 73 mesures del Pla d'actuació per restablir la qualitat de l'aire per als contaminants diòxid de nitrogen (NO2) i partícules en suspensió de diàmetre inferior a 10 micres (PM10) de 40 municipis de la Regió Metropolitana de Barcelona declarats zona de protecció especial pel Decret 226/2006, de 23 de maig. No tota la responsabilitat recau en els conductors.

El mètode de càlcul. Les sumes vaja. Les emissions de contaminants a l'atmosfera causats pel trànsit de vehicles s'han calculat segons la metodologia proposada per la unió Europea en la Guia d'Inventaris d'Emissions (EMEP/CORINAIR) de l'Agencia Europea del Medi Ambient. Aquesta metodologia és la que utilitzen tots els estats membres per realitzar les estimacions i els càlculs dels Plans de reducció de la contaminació. La informació relativa a aquests factors i models és totalment pública i consensuada a nivell europeu.

A més a més s’han calculat d'altres emissions associades al trànsit (i que no surten pels tubs d'escapament), com la resuspensió de les partícules pel pas dels automòbils i les emissions generades pel desgast dels frens, dels pneumàtics i del paviment, que s’incrementen amb l’augment de la velocitat

Una reflexió final. Darrerament tothom parla de la necessitat de reduir la contaminació i aturar el Canvi Climàtic, però quan això afecta determinats interessos (en aquesta ocasió no puc deduir quins són) és millor deixar-ho per més endavant.

Dos links interessants:

Link del text del decret

Un article genial sobre el tema. Jaume Reixach

4 comentaris:

susi ha dit...

Home!!! ja anava sent hora de publicar alguna cosa, jefe! Que no decaiga!

dels [AdM], Societat Anònima Extralimitada ha dit...

Al RACC, home, de tant en tant s'han de guanyar el sou... És el que té ser un Reial Automòbil Club de Catalunya: una preocupació que fa cagar pel medi ambient.

Anònim ha dit...

David,

per una vegada no tens la raó. Ni tu ni el SG (i que l'altíssim em perdoni), que ha dit una cosa similar. El Racc és el que és i fa la feina que li toca. Com va dir una dia Montilla (que és un home clarivident i un líder natural), ningú espera que un club d'automobilístes defensi la bicicleta i els peatons.

El problema són els putos mitjans de comunicació, que tracten el Racc com si, en comptes d'un lobby, fos una mena d'Institut Català del Coneixement Tècnic, Exacte, Neutre, Independent i No-Esbiaixat sobre Totes les Coses Importants del País (INCA-CTENINETCIP). Però ningú s'atreveix a rajar dels periodistes, perquè són ells els que redactarien la notícia explicant-ho.

Això, als estats seriosos, no ens passa.

Tschüss!

David Cid ha dit...

Tens tota la raó quan dius que el RACC es coherent amb que representa.

Un altre debat es si una entitat privada, teoricament esportiva, però que en realitat és una empresa de serveis, parli en nom de la societat o fins i tots els seus socis i es dediqui a fer política.

La política l'hauria de fer la societat civil (que no és el cercle d'Economia) i els representants escollits a les eleccions.